bert-henny2012.reismee.nl

St Quentin _ Breda

Hallo, daar zijn we dan met ons laatste verslag van deze fietsvakantie.

Van uit St Quentin zijn we vertrokken in noordelijke richting, via allerlei kleine, meestal uitgestorven dorpjes. Het wordt ook steeds moeilijker om proviand in te slaan, veel dorpjes hebben zelfs geen bakker meer, dus nu proberen we s'morgens al de boodschapjes te doen. Vanaf parijs hebben we alleen een route beschrijving in tegenover gestelde richting, dus maak ik de avond van te voren zelf een soort route beschrijving, best ingewikkeld alles achterste voren lezen. Van Combrai zijn we naar Tournai gefiets waar we Belgie zijn binnengereden, nog wel Franstalig. Vanaf Lessines werd het iets makkelijker vanaf hier fiesten we het jaagpad langs de Donder, via Geraardsbergen, we hebben niet de muur beklommen, wel een bordje ervan gezien.,kwamen we aan in Ninove, geslapen bij een adres van Vrienden op de fiets. Het weer is steeds zwaar bewolkt, maar over het algemeen fietsen we tussen de buien door. Soms barst er een ware wolkbreuk los, maar steeds kunnen we dan op tijd schuilen. We hebben een keer geschuild bij een sportclub onder een afdak en er stonden ook nog plastic tuinstoelen, dus dat was erg luxe.Van Ninove zijn we door Mechelen, wat een leuk oud stadje is, naar Lier gefietst, ook deze dag hebben we bijna droog over gehaald. Vandaag zijn we via een LF route, lekker makkelijk alleen bordjes volgen, naar Breda gefietst. Ook vandaag weer een plensbui,maar wederom hadden we een mooi afdak gevonden waar we droog stonden. Bij Meer zijn we langs het riviertje de Mark, Nederland binnen gereden. De zon kwam zelfs nog even door. Morgen nog van Breda naar huis................., we hebben er dan ongeveer 1690 km opzitten.

Allemaal bedankt voor de leuke reacties en tot ziens,

Groetjes, ook van Bert

Henny

Covander Straaten

Wat een Kanjers zijn jullie toch alleen jammer dat het weer niet altijd meewerkte maar hier is het helemaal slecht af en toe herfst had gehoopt dat jullie voor ons zuoden meebrengen.
Goede thuisreis en tot ziens .Liefs Co.