bert-henny2012.reismee.nl

Blois - Parijs - St Quentin

Hallo allemaal, daar zijn we weer met een volgend verslag.

Iedereen bedankt voor de gezellige reacties, We hebben onze weg vervolgd van Blois naar Orleans, langs de Loire route, dit stuk hebben we vlak langs het water gefietst., nog steeds heerlijk weer. S,avonds nog een rondje door de stad gelopen, maar dat houden we niet lang vol. Onze knieen zijn dan moe, Bert heeft uitgerekend dat we per dag ongeveer 35.000 omwentelingen maken met de trappers, dus mogen ze wel moe zijn. Van orleans naar Etampes is niet erg interessant, wel heuvel op heuvel af. We sliepen in een hotel aan de snelweg, en we konden voor het avondeten keizen uit de KFC of de Mac Donald, meer keus was er niet. De volgende dag richting Parijs gefietst, veel klimmen, vooral lange klimmen, en veel vals plat, op het laatst ging het ook nog regenen. Gelogeerd in een hotel in Scaux , een voorstad van Parijs. Slechte bedden en de kussens waren zo hard dat je beter op een steen had kunnen slapen. Maar een mens kan niet alles hebben niet waar . Vrijdag dwars door Parijs, klinkt moelijk, maar is een makkie. Fietsers hebben of een eigen fietspad of je mag op de busbaan fietsen waar geen auto's rijden. Alleen als je moet plassen midden in de stad moet je dus wel op een terras koffie gaan drinken. Op het tweede terras waar we neerstreken zaten we naast Xander de Bussoine ( weet niet hoe je het schrijft) Peter Heerschop en nog een of andere beroemdheid van de TV. Ze vroegen of Parijs het eindpunt was van onze route, even gezellig gekletst, zij waren naar Bruce Spingsteen geweest. Parijs weer uitgefietst langs het kanaal en daarna door de heuvels naar St Mard vlakij het vliegveld Charles de Gaulle. De lucht werd steeds donkerder en toen we net binnenstapte in het hotel barste de bui los, een wolkbreuk en onweer, dus mazzel. Het weer is nu helemaal omgeslagen, zwaar bewolkt met stevige buien. Onderweg naar Compiegne weer geluk, voor een bui konden we schuilen en vlak voor het eindpunt nog een buitje gehad. De hele nacht heeft het geplensd en geonweerd, vanmorgen hebben we er even over gedacht de trein te nemen, maar om 10 uur was het weer droog en zijn we toch maar op de fiets gegaan, naar St Quentin. Donderdag was hier de Tour de France finish. Ook vandaag af en toe staan schuilen maar alles bij elkaar redelijk droog over. Nog 120 km dan zijn we in Belgie. Groetjes ook van Bert ,

Henny

bob en christine

Hoi Henny en Bert,
Pas maar op dat jullie nu niet terug komen met van die lekkere dikke klutsknieën. Ik hoop dat jullie de laatste kilometers goed weer gaan krijgen want anders kun je beter omdraaien en richting het zuiden gaan. Wij wilden ook nog graag eens in Parijs gaan fietsen met een gids, schijnt erg leuk te zijn. Nu jullie zeggen dat het erg meevalt moeten wij er maar eens aan gaan werken om het te doen. Wij hebben ook gefietst vorige week maar ik zal maar niet zeggen wat de afstand was want dan vallen we bij jullie zo in de schaduw. Maar het fietsen was wel fijn en....mooi weer!!!! Nou succes met de laatste loodjes en we spreken jullie wel weer in Nederland.
Gr. Christine en Bob

Arja van die

Geniet ervan, ik heb bewondering voor jullie. Veel succes en bedankt voor jullie leuke verhalen.

Co van der Straaten

Zullen we jullie volgend jaar opgeven voor de tour jullie hebben genoeg getraind en de mannen zelf die bakken er niet echt veel van geniet maar lekker veel plezier .
Liefs Co.

Erna

Hoe dichter bij Dort...... De rest kunnen jullie zelf invullen toch? Hier eindelijk vakantie, erg druk geweest met afscheidsredes Es' voor de oudste kleuters en Zo. Verder vell werken op het moment, Eva logeert vij Oma dus die heeft het ook leuk

Wijnand en Jenny

We genieten van jullie verhalen.Ik ben gisteren thuis gekomen uit het ziekenhuis van een operatie in de Dan den Hoed klinik.Dus dubbel genieten van jullie verhalen, want wij zijn steeds nog thuis. We vinden jullie echt kanjes, en wat leuk een stukje tour van kunnen genieten, Wij doen dat via de T,V.Wat jammer toch van al die regen. Weet je ik denk als jullie weer thuis zijn dan krijgen we vast heel mooi weer.Lieve luiden geniet van alles wat jullie doen, en wij genieten van jullie verhalen. groetjes wijnand en jenny.