bert-henny2012.reismee.nl

Langon- Blois

Hallo allemaal, daar zijn we dan weer met een verslag.

Het is hier nog steeds mooi weer, droog en zonnig, af en toe een wolkje, maar gelukkig iets minder warm. We zijn Woensdag door gefietst naar St Emilion en die dag was het echt heel warm, en we fietsen nu door de heuvels. In St Emilion moesten we omhoog klimmen door een heel nauw straatje in de brandende zon, het leek wel een Turks stoombad, dit was niet meer leuk, en na een half uurtje in de schaduw te hebben gezeten zijn we door gereden naar de camping, waar we voor 2 nachten een Mobilhome hadden geboekt. Dus s'middags in de schaduw op een heerlijke ligstoel gelegen. Toen hebben we maar besloten om vrijdag te trein te nemen in Libourne( 11 km verderop) naar Poitiers, daar zou het wat koeler zijn. De treinreis was moeilijker dan fietsen, we moesten instappen in een coupe met 3 speciale plaatsen voor de fietsen, alleen stond het er vol met koffers, dus dat werkte niet. We hebben 2,5 uur gestaan in het portaal en steeds moesten er mensen langs, sommigen dachten dat we konden optrekken in de mist o,i,d,. Daarna over gestapt op een boemeltrein en die hadden we geheel voor ons alleen. Zaterdag zijn we weer op de fiets gestapt, met een heerlijk temperatuurtje, door een prachtig gebied en langs een rivier naar Dange St Romain gefietst, Het ging wel de hele dag heuvel op en heuvel af, maar we waren al vroeg bij de Chambre de Hote. Na een relax uurtje weer op de fiets om in het dorpje te gaan eten in de Pizaria, alleen hadden alle inwoners hetzelfde idee, Het was er de hele dag feest geweest, dus niemand wilde blijkbaar koken.

Gisteren , zondag, zijn we naar Tours gereden, mooie route, maar wel weer veel klimmen. Als je een goede dag hebt, dan denk je na elke klim komt een afdaling, maar op een slechte dag denk je na elke afdaling komt weer zo,n r..... klim. Even dreigde het te gaan regenen maar het bleef bij 2 spetters. Vandaag zijn door het dal de Loire naar Blois gefietst, niet langs de rivier maar iets hoger door allemaal kleine dorpjes. Nog steeds zien we velden vol met prachtige bloemen onderweg.De boeren zijn wel het graan aan het oogsten wat voor veel stof zorgt onderweg. Morgen gaan we als het goed is door naar Orleans en we nemen dan de route dwars door Parijs, dus we zijn benieuwd hoe dat gaat,

Groetjes ook van Bert, en iedereen die met vakantie gaat een fijne vakantie en voor degene die net terug zijn welkom thuis.

Henny

Co van der Straaten

Ik bewonder jullie wel maar het is ook wel zwaar .Vooral met de warmte zorg goed voor je zelf en neem voldoende rust tussen door anders blijft er niets van jullie over heel veel plezier .Liefs Co.

Wijnand en Jenny

Dag stoere fietsers. Wat knap van jullie en flink, maar jullie nemen toch wel genoeg rust he.Maar wat doen jullie een indrukken op geweldig. Ik was weer achter Henny met het lezen door allerlei omstandigheden. Ik ben ook een weekje bij m,n vriendin wezen logeren in Doorn. Was ook leuk hoor. Wijnand bleef thuis en ging naar de molens daar is het nu ook hoog seizoen.Groetjes van ons beiden en jullie genieten verder. Jenny