bert-henny2012.reismee.nl

Zwijndrecht - St Laurent

Hallo Alemaal,

Hier dan ons eerste verslag van onze fietsreis dwars door frankrijk.

We zijn begonnen in Montpellier en omdat daar geen route beschrijving van was hebben we dat op de Tom-Tom gereden. Onderweg kwamen we een fietster tegen uit Oostenrijk die was helemaal vertwijfeld, ze was de weg kwijt en reed steeds rondjes. Dus is ze met ons meegegaan en er fietste ook nog een Fransman achter ons aan die steeds de weg wees,

Het fietspad langs het Canal du Midi is heel erg slecht tot aan Toulouse, hobbelig, allemaal boomwortels en stenen en soms niet meer dan 20 cm breed. We dachten dat we meededen aan een springconcours voor fietsers, De hele dag zit je te hobbelen en te bonken, 47 km voor Toulouse krijg je dan eindelijk een asfalt pad. Voorbij Toulouse begint dan het Canal du Coronne, Wat rechter als het Canal du Midi maar wel prettiger fietsen. Het weer is hier fantastisch wel erg warm 31 graden en als je dan in de volle zon fiets is dat wat veel,

We zitten nu nog buiten en het is nog 24 graden, Vandaag slapen we bij een mini camping van een Nederlands stel. Morgen gaan we richting Bordeaux, de rest van het verhaal doe ik wel morgen als we internet hebben het is nu half elf en een beetje donker, dus groetjes ook van Bert,

Henny

bob en christine

Hallo fietsers,
Dat hobbelige smalle fietspad kennen wij ook langs het Canal Du Midi maar dan helemaal aan de andere kant. Wij hopen voor jullie dat zo'n paadje geen 100 kilometer lengte zal krijgen. En wat boffen jullie met het weer. In de Dordogne was het maar matig warm, bewolkt en soms flinke buien. Dat was dus ons vakantieweer maar we hebben wel genoten en zijn weer thuis. Jullie nog veel fietsplezier en we kijken uit naar een nieuw berichtje.
gr. Christine en Bob

Co van der Straaten

Zelfs in je vakantie doen jullie nog vrijwilligers werk.
Lief hoor als het te warm is zoek dan maar een terrasje op veel drinken he anders drogen jullie uit.
Geniet er maar van veel plezier liefs Co

Arja van die

Wat zijn jullie toch doorzetters. Leuk hoor al die verhalen.
Veel plezier en sterkte met de wegen.