bert-henny2012.reismee.nl

vervolg

Gisteravond heb ik het verhaal geschreven in donker, ik kon mijn toetsenbord bijna niet zien, lang getafeld, en alleen buiten hadden we bereik.

De eerste dag van Montpellier naar Sete, waar we Monica uit Linz, Oostenrijk tegen kwamen reden we op de Tom-Tom en nadat Monica was aangesloten bij ons , gaf Eva aan dat we een D weg op moesten, en daar was plots de Franse meneer op de fiets, die zij nee, jullie moeten niet deze weg nemen ik weet een piste ciclable subliem, dus wij achter hem aan en ja, hij bracht ons naar een fietspad. Dus wij hebben hem uitvoerig bedankt en reden weer door, aan het einde van de weg zij Eva, rechtsaf en plotseling was daar uit het niets weer onze fransman, die wees naar links, en dus wij naar links. Dat ging ongeveer 12 km door, elke keer als we ergens moesten afslaan, was daar vanuit het niets onze fransman. Onze Oostenrijke dame was erg gelovig en zij zeidat het een engel was..

Het pad langs het Canal du Midi is slecht vanaf Agden tot 47 km voor Toulouse, dus 220 km hobbelen. De mensen zijn hier wel heel aardig, We hadden de 2e dag te weinig water bij ons en dachten dat onderweg te kunnen kopen, maar er zijn geen winkels onderweg. Dus ik vroeg bij een boot die lag afgemeerd of zij misschien drinkwater aan boord hadden. We kregen meteen een grote fles water en of we nog iets anders wilde. Een andere keer wilde ik water vragen bij een huis aan de sluis, ik pak alleen mijn bidaon van mijn fiets en meteen komt de man van het huis naar me toe en zegt geef maar dan vul ik hem voor je. De dorpjes zijn klein en uitgestorven, soms vind je nog een bakker. We eten tussen de middag weer ons fietsmaaltje Brood met babybell kaas.

We hebben vandaag ook het Canal du Caronne verlaten en gaan nu in noordelijke richting via de Jacobs route verder. Morgen fietsen we naar Saint Emilion, omdat we nu langs de gewone wegen fietsen hebben we niet meer de schaduw van de bomen zoals langs het Canal, dus als het zo warm blijft, 35 graden en meer, dan denken we er over om in St Emilion de trein te nemen naar Poitiers, daar is het nu 23 graden, dat lijkt ons verstandiger. Dit is ook een deel waar we veel klimmetjes hebben en het route boek geeft ook aan dat het beter is om de trein te nemen, dus we zien wel.....

Reacties

Reacties

Fred en Ingrid

Hoi Henny en Bert,
Die Fransen zijn toch wel een beetje aardig, zo te lezen. Om in die hitte te fietsen, lijkt mij niet erg lekker. Heb je geen last van je rug, met al die hobbels?
Hier is het vandaag ook warm en benauwd, maar dat wordt vanavond al weer met onweer afgestraft.
Verder lijkt het ons weer helemaal leuk, en wij zijn, zoals jullie weten francofielen, dus het kan toch niet verkeerd gaan. Een stukje met de trein is ook leuk.
Fijne reis verder en mooi, maar niet te warm weer.
Groeten van Fred en Ingrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!