bert-henny2012.reismee.nl

Op weg naar Sicilie.

Hallo Lieve mensen,

Al weer een week voorbij van onze reis, en we hebben weer veel gezien en gedaan. Eerst een paar antwoorden op jullie vragen. De basiliek is de kerk van de Zwarte Madonna, er waren wel engelen maar niet iets speciaals. De suggestie dat we volgende keer een kleinere camper moeten nemen, wij denken dat er dan een Fiat 500 moet worden omgebouwd tot camper dan kun je er misschien mee uit de voeten in de steden,of je er ook in kan slapen is vraag 2.

We zijn de week begonnen met een bezoek aan Ascoli Peceno, leuke stad wat verder het binnenland in en doorgereden naar Atri, ook een oude stad met veel kerken. Voor de nacht hadden we een camperplaats uitgezocht bij een hotel, hoog in de bergen, er lag onderweg nog sneeuw. Toen we er aankwamen bleek het hotel failliet en de camperplaats bestond niet meer. We mochten wel op de parking blijven staan, gelukkig, want het werd al donker en om al die bochten weer naar beneden te moeten leek ons niet leuk. We hadden er zelfs internet. De volgende dag begon pas het echte werk, rijden op het schiereiland Gargano, schitterende natuur, maar de weg was heel steil, smal en bochtig. Wel fabelachtig uitzicht bij elke bocht, dus de moeite waard. De hele nacht stortregent het en s'morgens gaan we weer verder over dezelfde weg. Maar als we aankomen in Alberobello is het schitterend weer geworden. dit is het stadje met de Trulli's, witte ronde huis met ronde spitsdaken, heel leuk en bijzonder, we kamperen op de camperplaats, midden in het centrum in een olijfboomgaard. Lecce is de volgende stad, we staan weer op een camperplaats en gaan van daaruit op de fiets naar de binnenstad, echt een openlucht museum en omdat het zondag is zijn alle inwoners er aan het flaneren.

Maandagmorgen zijn we begonnen met een bezoek aan de garage, onze radio was een soort Karaoke radio geworden, als we door een kuil gingen, ging hij aan en bij de volgende kuil weer uit. Omdat je hier soms moet zoeken naar het asfalt tussen de gaten is dat niet echt leuk. Maar bij de garage bleek dat we voor de werkplaats achteruit een helling van 30 graden naar beneden moesten, en het was de vraag of we beneden dan niet te lang zouden blijken voor de hellingshoek, ja dus, Bert moest dan ook vol gas weer naar boven, anders ging de achterkant van de camper eraan, Ik vond het heel knap dat hij dat durfde, ik vond het doodeng

We hebben nog een stop gemaakt in Sibari, op een giga grote camping waar we weer de enige gasten waren, mooi vlak aan het strand. Dinsdag zijn we dan echt op weg gegaan naar Sicilie en nemen de A3 dwars door Calabrie, wat een prachtige natuur, echt heel mooi. De camping waar we overnachten is dat niet, wat een puinzooi, maar het is de laatste camping voor de boot, dus het is er wel druk, maar we douchen er toch maar niet, beetje meer okselfris vandaag en klaar. De veerboot doet er maar 20 minuten over naar Messina, De hele middag gaat verder op aan de was, eindelijk een wasmachine, maar geen droger, dus hoe krijg je dan de lakens weer droog, lijn gespannen, maar we hebben maar een paar knijpers. We vinden nog ergens een droogrek, en s'avonds als we naar bed gaan spannen we lijntjes in de camper.Jullie hadden ons moeten zien, kaarten tussen de handdoeken en tshirts. Maar je kan niet alles hebben en wij zijn al zo bevoorrecht. Vandaag hebben we in Tindari de opgravingen van de Griekse kolonie van 400 VC bezocht en de prachtige kerk met schitterende mozaieken.In Patti de Vila Romana uit de zelfde tijd bekeken en s'middags door naar Capo d'orlando, leuk voor het uitzicht. Als het morgen goed weer is gaan we op de fiets naar Cefalu.

Groetjes allemaal ook van Bert

Henny

Wijnand en Jenny

Hoi Henny en Bert. weer een leuk verhaal. Bert je bent een kei hoor, dat je zoveel durfd, maar het is ook spannend he en leuk, vooral als het goed gaat. ik beleef het helmaal.Doen jullie wel voorzichtig als je overvaart naar Messins. Want je weet wat Odysseus zegt hierover he.Charybdis met z,n afschuwelijk gegorgel zuigt het water terwijl aan de andere kant de zes slangenkoppen van Scylla naar beneden duiken en hebben zes mannen van Odysseus verslonden.En volgens Circe wonen nog steeds Scylla en Charybdis daar.
Maar wij zijn ook goed aangekomen, dus jullie redden het zeker, zo sportief als jullie zijn.Henny en Bert heel veel fijne spannende dagen en tot schrijfs. Groetjes van ons beiden Jenny

Arja van Die

Nou Henny en Bert, jullie hebben het weer goed voor elkaar.Leuke verhalen en prachtige foto's. Genieten maar van het mooie Italie.

Groet van Ad en Arja